top of page

אין סגר בלי פיצוי מראש - מכתב לשר האוצר ישראל כ"ץ

לאור ההחלטה המקוממת לצאת לסגר מלא, תוך הפרת ההבטחה לדאוג למתווה פיצויים מוסדר מראש, איגוד המוזיקאים והמוזיקאיות צלילים שלח לשר האוצר ישראל כ"ץ את הדברים הבאים:



לכבוד

השר ישראל כ"ץ


הנדון: התחייבותך למתווה פיצויים מוסדר לפני יציאה לסגר מלא


ב-17.9.20 אדוני התחייב במסיבת עיתונאים מול כלל אזרחי ישראל להילחם על מנת להשאיר עסקים פתוחים, ולספק מתווה פיצויים שקול והגיוני לפני היציאה לסגר לכל השאר. לצד ראש הממשלה, התחייבת שלא לצאת לסגר מבלי להקדים את תשלומי המענקים ולפצות עסקים שנפגעו ב-25% ומעלה ולא רק ב-40% ומעלה. מבלי להוביל להקלות בארנונה לעסקים, שינוי מודל החל"ת, תוכנית הכשרת עובדים חדשה ועוד. אך למרות כל זאת, בהחלטה שהתקבלה אתמול לצאת לסגר - כל אלו לא הוזכרו, והדיונים על מתווה הפיצויים לתקופת הסגר נדחו עד לאחרי החגים.


צלילים - איגוד המוזיקאים והמוזיקאיות מוחה נגד היציאה החפוזה לסגר במתכונת הנוכחית, שנעשתה נגד המלצות הדרג המקצועי ותוך התנערות מוחלטת מהתחייבויות הממשלה לפצות כלכלית את הנפגעים. מקומם להיווכח ששוב לא לומדים מטעויות - קודם מרסקים את הציבור, את העצמאים ואת עולם התרבות בפרט, ורק לאחר מכן דנים בפיצוי שלו, תוך הפרת הבטחות ברורות בנושא. זוהי מכה אנושה בשביל כלל הציבור בישראל, קשה כפליים לאנשי התרבות שטרם התאוששו מהגזירות הקודמות.


בשם חברי וחברות האיגוד אנו דורשים מחברי הממשלה, ולרבות ממך שר האוצר, לעמוד במילתם, לא לסגור עסקים שלא לצורך ולהבטיח שלא יוצאים לסגר ללא פיצוי מראש.


נעדכן אם וכאשר תתקבל תגובת משרד התרבות.


להורדת המכתב (PDF):


התחייבותך למתווה פיצויים מוסדר לפני יציא
.
Download • 100KB




bottom of page