top of page

ועד מנהל

אורי וינוקור
אני מאמין שמוזיקאי זו עבודה
אני מאמין שמוזיקאים צריכים לקבל תמורה הולמת עבור העבודה והתרומה שלהם לעולם.
אני מאמין שצריך להתשמש בטכנולוגיה על מנת לייצר שקיפות של תשלומים , ולפתוח אפיקים חדשים למוזיקאים להרוויח כסף מיצירותיהם , ולאפשר להם גישה לכלים שיכולים לבנות את הקריירה שלהם.
אני מאמין שישראל צריכה ללכת בעקבות העולם המערבי ולעדכן את החוק בהתאם לשוק הדיגטלי החדש שנולד.
אני מאמין שתעשיית המוזיקה נמצאת ברגע היסטורי ומרתק של מעבר מלא לעידן חדש... ואנחנו צריכים להיות שם לוודא שהמעבר הזה קורה נכון גם בישראל עבור קהילת היוצרים הייחודית שמתקיימת פה.
אני מאמין שמוזיקאים צריכים לקבל תמורה הולמת עבור העבודה והתרומה שלהם לעולם.
אני מאמין שצריך להתשמש בטכנולוגיה על מנת לייצר שקיפות של תשלומים , ולפתוח אפיקים חדשים למוזיקאים להרוויח כסף מיצירותיהם , ולאפשר להם גישה לכלים שיכולים לבנות את הקריירה שלהם.
אני מאמין שישראל צריכה ללכת בעקבות העולם המערבי ולעדכן את החוק בהתאם לשוק הדיגטלי החדש שנולד.
אני מאמין שתעשיית המוזיקה נמצאת ברגע היסטורי ומרתק של מעבר מלא לעידן חדש... ואנחנו צריכים להיות שם לוודא שהמעבר הזה קורה נכון גם בישראל עבור קהילת היוצרים הייחודית שמתקיימת פה.

אמיתי מן
אני מאמין שישראל יכולה להיות מעצמת תרבות וכדי שזה יקרה מעמד היוצרים חייב להיות מעוגן בחקיקת חוקים למען היוצרים ולמען בטחונם הכלכלי. אני מאמין במודל הצרפתי (או וריאנט שלו) וזו תהיה התגשמות חלום שלי אם נגיע לשם בתקופת חיים זו.
אני מאמין שרוב האמנים הישראלים יכולים להצליח מאד בחו"ל, יותר מאשר היו יכולים להצליח בארץ אם היו רוצים ולכן חשוב שמדינת ישראל תהיה יצואנית מוזיקה רשמית והנושא הזה יהיה בשיח ויהיה מעוגן במוסכמות ובגב ממלכתי שיתנו הזדמנות שווה ולא כמו היום, שהכל ב"דרך אגב" ובדרכים עקלקלות.
אני מאמין שרוב האמנים הישראלים יכולים להצליח מאד בחו"ל, יותר מאשר היו יכולים להצליח בארץ אם היו רוצים ולכן חשוב שמדינת ישראל תהיה יצואנית מוזיקה רשמית והנושא הזה יהיה בשיח ויהיה מעוגן במוסכמות ובגב ממלכתי שיתנו הזדמנות שווה ולא כמו היום, שהכל ב"דרך אגב" ובדרכים עקלקלות.

אסף רוט
אני מאמין בתפקידה של התרבות כעמוד שדרה חינוכי וערכי וכתנאי בסיסי לקיומה של כל חברה מתקדמת.
* שמוזיקאים הם יותר מבדרנים להשכרה, כי אם תשתית יסודיות של סביבה נאורה וביקורתית, ויש להתייחס
אליהם ככאלה.
* שהמוזיקה הישראלית מלאה כשרון גדול שיש לטפח מגיל צעיר וגם באופן ממוסד.
* שיש לעודד יוצרים לחקור את גבולות האמנות שלהם ללא כפיפות לשיקולים מסחריים בלבד או חשש מביקורת כלשהיא .
* שלהיות מוזיקאי זו זכות ובה חובה חברתית.
* שיש לאפשר למוזיקאים להזדקן בכבוד.
* שמוזיקאים הם יותר מבדרנים להשכרה, כי אם תשתית יסודיות של סביבה נאורה וביקורתית, ויש להתייחס
אליהם ככאלה.
* שהמוזיקה הישראלית מלאה כשרון גדול שיש לטפח מגיל צעיר וגם באופן ממוסד.
* שיש לעודד יוצרים לחקור את גבולות האמנות שלהם ללא כפיפות לשיקולים מסחריים בלבד או חשש מביקורת כלשהיא .
* שלהיות מוזיקאי זו זכות ובה חובה חברתית.
* שיש לאפשר למוזיקאים להזדקן בכבוד.

ארנון נאור
כשבאנו להקים את האיגוד, הרבה אמרו לנו לוותר - שאין סיכוי שזה יצליח.
אמרו שיש יותר מדי כוחות נגדנו, שמוזיקאים הם חבורה של אינדיבידואלים שבחיים לא ישתפו פעולה, שאף אחד לא ישים כסף ולב על החלום הזה.
8 חודשים, 1200 תומכים ואיגוד אחד אחרי, אנחנו יודעים את האמת. הסקטור שלנו מתעורר.
אני מאמין שזאת רק ההתחלה, שצלילים עומדת לשנות את פני תעשיית המוזיקה הישראלית, ולבנות פה תשתית ראויה לכל המוזיקאים והמוזיקאיות שכאן עכשיו, ולאלו שיבואו אחרינו.
יש המון דברים לשנות ולתקן: מול המדינה וגופי התמלוגים, מול העיריות והעסקים, מול הציבור. גם בינינו כקהילה. זה לא יקח רגע או יום, אבל היסודות לשינוי הם כאן, בצלילים. הגיע הזמן להתחיל.
אמרו שיש יותר מדי כוחות נגדנו, שמוזיקאים הם חבורה של אינדיבידואלים שבחיים לא ישתפו פעולה, שאף אחד לא ישים כסף ולב על החלום הזה.
8 חודשים, 1200 תומכים ואיגוד אחד אחרי, אנחנו יודעים את האמת. הסקטור שלנו מתעורר.
אני מאמין שזאת רק ההתחלה, שצלילים עומדת לשנות את פני תעשיית המוזיקה הישראלית, ולבנות פה תשתית ראויה לכל המוזיקאים והמוזיקאיות שכאן עכשיו, ולאלו שיבואו אחרינו.
יש המון דברים לשנות ולתקן: מול המדינה וגופי התמלוגים, מול העיריות והעסקים, מול הציבור. גם בינינו כקהילה. זה לא יקח רגע או יום, אבל היסודות לשינוי הם כאן, בצלילים. הגיע הזמן להתחיל.

דניאל תגר
אני מאמינה במוזיקה, וביכולת של מוזיקה לשנות דברים. אני מוזיקאית כבר עשרים ואחת שנה בלי כוונות לפרוש בעתיד הנראה לעין, ולמרות הקשיים שהמקצוע הזה מערים על ימין ועל שמאל, אני מאמינה שזה מקצוע ומקצוע שטוב לעבוד בו. אני חיה את חיי בניסיון לקרב כמה שיותר אנשים למוזיקה קלאסית, וכמה שיותר בנות לכלי מתכת נמוכה. אני מבצעת, מורה, מנצחת ומעבדת, אבל מעל הכל אני מוזיקאית על כל המשתמע מכך.

נדיה רז חכם קרקוצקין
בגיל 16 התחלתי לנגן בתזמורות ומיד הבנתי שהחלום שלי רחוק מלהיות נוצץ כמו שחשבתי: ראיתי המון בעיות, מבחינת התנהלות ותנאים. כששאלתי עליהם נגנים אחרים, כמעט תמיד התשובה הייתה בסוף ״ככה זה!״. מבחינתי ״ככה זה״, זאת לא תשובה. יש המון דברים שיכולים וצריכים להשתנות בעולם המוזיקה בארץ ואסור לנו לקבל את ה״ככה זה״ הזה כתשובה.

צביקי מורן
יש לנו הזדמנות.
דווקא בתקופה של משבר - כשכל הקלפים מתערבבים - צומחות הזדמנויות, לא רק סכנות.
אם נדע לפעול בחוכמה, כנות, שקיפות, יעילות ומקצועיות, ההזדמנויות יוכלו להפוך להצלחות.
אני מאמין שלמוזיקה יש יכולות, עוצמות ואיכויות מיוחדות.
זוהי שליחות לפעול למענה ולמען העלאת המודעות לא.נשים שמאחוריה.
אני מאמין שהאיגוד צריך לשים דגש גם על חינוך מוזיקלי, גם אם לא מיד, אז בהמשך.
חינוך הוא הדרך המשמעותית ביותר להשפיע על העתיד הרחוק. אני מגיע מהעולם הזה, מודע לקשיים ולאתגרים שבו, לצד היתרונות העצומים שיש בו.
מאמין בהקשבה.
דווקא בתקופה של משבר - כשכל הקלפים מתערבבים - צומחות הזדמנויות, לא רק סכנות.
אם נדע לפעול בחוכמה, כנות, שקיפות, יעילות ומקצועיות, ההזדמנויות יוכלו להפוך להצלחות.
אני מאמין שלמוזיקה יש יכולות, עוצמות ואיכויות מיוחדות.
זוהי שליחות לפעול למענה ולמען העלאת המודעות לא.נשים שמאחוריה.
אני מאמין שהאיגוד צריך לשים דגש גם על חינוך מוזיקלי, גם אם לא מיד, אז בהמשך.
חינוך הוא הדרך המשמעותית ביותר להשפיע על העתיד הרחוק. אני מגיע מהעולם הזה, מודע לקשיים ולאתגרים שבו, לצד היתרונות העצומים שיש בו.
מאמין בהקשבה.
bottom of page