top of page

תמלוגים בשירותי הסטרימינג


כתבה מקיפה של The Marker Online לגבי תמלוגים בשירותי הסטרימינג, אליה התראיין ארנון נאור מצלילים.

סיכום קצר של הנקודות החשובות בעינינו:

יש בעיה עם תמלוגי הסטרימינג המחולקים למוזיקאים, והיא בעיקר בשיטה שבה פועלות כיום כל הפלטפורמות דרכם אנחנו שומעים מוזיקה (לא רק ספוטיפיי. גם אפל מיוזיק, יוטיוב, דיזר וכל היתר). יש 3 דברים מרכזיים שצריכים להשתנות: 1. החלוקה הנוכחית מיטיבה בצורה משמעותית עם חברות התקליטים והאמנים הגדולים על חשבון אמנים קטנים/נישתיים, שהם הרוב המוחץ של המוזיקאים! טיילור סוויפט מקבלת את אותו תמלוג פר השמעה כמו הילה רוח, ולכן אמנים גלובלים המושמעים מיליוני פעמים ירוויחו המון, בעוד שכאלו עם קהל קטן, מקומי או נישתי יקבלו פרוטות. כדי לתגמל באופן הוגן יותר את מרבית המוזיקאים הפלטפורמות צריכות לעבור לשיטת user centric - בה כל משתמש משלם ישירות לאמן מתוך כספי המינוי שלו, בהתאם לכמות הפעמים שהוא הקשיב לו ספציפית. זה הדבר הנכון לעשות, זה יחסל הרבה מהרמאויות שקיימות (והן בהחלט קיימות) היום בפלטפורמות האלו, וזה יכניס כסף למוזיקאים שנאבקים להתפרנס ממוזיקה.

2. נגנים וזמרים מבצעים בהקלטות צריכים גם לקבל חלק מהתמלוגים (בדיוק כפי שהם מקבלים על השמעות ברדיו ובטלוויזיה). אין שום היגיון בכך שהם לא יתוגמלו על החלק שלהם במוזיקה שאנחנו שומעים.

3. תשלום המנוי שלנו כמשתמשים של הפלטפורמות האלו חייב לעלות. התרגלנו לשלם גרושים על כל המוזיקה שבעולם וזה ממש כיף, אבל התוצאה של זה היא שהמוזיקאים שמייצרים את כל המוזיקה הזאת עבורנו מרוויחים סכומים זעומים. אנו מאמינים שרוב האנשים ירצו לעשות את הדבר הנכון ולתגמל באופן ראוי את המוזיקאים, בעיקר כשהם מבינים שהכסף הולך ישירות לכיס שלהם ומאפשר להם להמשיך וליצור.


18 צפיות
bottom of page